Topuk dikeni radyofrekans tedavisi Topuk dikeni lazer tedavisi ESWT tedavisi

Topuk dikeni ESWT topuk dikeni kırma olarak bilinen tedavi bilgi ve fiyat bilgisi için 03125575385 i arayın Topuk dikeninde kullanılan ESWT şok dalgalarını derin hasarlı dokuya göndererek hasarlanmış kalsifiye olmuş dokunun uyarılmasını ve kan akımın artmasını sağlar.

Topuk dikeni ve plantar fasciitis

Topuk dikeni lazer tedavisi

Topuk dikeni ve ilişkili durumlara yönelik tedaviler ağrı kesiciler, egzersizler, ortezler, antiinflamatuar ilaçlar kortizon enjeksiyonları olabilir. Konservatif tedaviler başarısız olursa ameliyat gerekebilir. Son yıllarda ağrı için geliştirilen radyofrekans tedavisi inatçı topuk dikenlerinde ameliyata alternatif bir tedavi yöntemidir. Ameliyatın kesi ile oluşan risklerinden uzaklaşmasını sağlamaktadır.

Topuk dikeni nedenleri

Topuk dikeni neden olur?

Topuk dikeni topuğun altında kalsiyum birikintileri oluştuğunda meydana gelir. Bu süreç genellikle aylar ya da yıllar içinde gelişir. Topuk dikenin nedeni ayak çevresindeki kasların gergin olması plantar fasyanın gerilmesi topuğun altındaki zarın tekrar tekrar yırtılması sonrası olmaktadır. Topuk dikeni özellikle koşma atlama içeren sporcular arasında yaygın olarak görülmektedir.

Topuk dikeni topuk kemiğinin alt tarafında kemik çıkıntısına neden olan kalsiyum birikimidir. Bu çıkıntı filmlerde 1 cm ye kadar uzayan kemik çıkıntısı olarak görülebilir. Topuk dikeni başlangıçta filmlerde görülmeyebilir. Buna topuk dikeni sendromu olarak bilinir. Topuk dikeni çoğu zaman ağrısız olabilir. Bazı kişilerde topuk dikenin ağrılı olmasının nedeni bu bölgeye yapışan plantar fasianın iltihaplı olmasıdır.

Topuk dikeni risk faktörleri

topuk kemiğine topuğun yanındaki bağlara ve sinirlere aşırı yükleme yapan yürüyüş anormallikleri

özellikle sert yüzeylerde koşmak

kötü oturan yıpranmış ayakkabılar, aşırı kilo ve obezite

Plantar fasiitis ile ilişkili durumlar plantar fasya esnekliğini azaltan ve topuğun koruyucu yağ yastığını incelten yaş artışı

diyabet , günün çoğunu ayakta geçirmek, sık sık kısa süreli fiziksel aktivite, fiziksel aktivite patlamaları

Düz tabana veya yüksek kemere sahip olmak

Topuk dikeni semptomları

Topuk dikeni sıklıkla bir şikayete neden olmaz Ancak topuk dikenine yapışan plantar fasyada iltilaplanma gelişirse özellikle yürürken, koşarken veya koşarken aralıklı ya da devamlı ağrı oluşabilir. Genel olarak ağrının nedeni topuk dikenin kendisi değil yapışmış olan yumuşak dokunun iltihaplanmasıdır. Topuk dikeni olanlar sabah ayağına basamazlar sabah ilk kalktığında ayak tabanına saplanan bir bıcak iğnelenme gibi ağrıyı tarif ederler. Bu ağrı daha sonra kronik devamlı hafif bir ağrıya dönşür. Zaman zaman kronik alevlenmeler olabilir. Uzun süre oturduklarında tekrar ayağa kalktıklarında keskin ağrının geri geldiğinden şikayet ederler.

Topuk dikeninde ameliyatsız tedaviler

topuk dikeni ve plantar fasiitis ilişkili ağrılar dinlenmeye iyi yanıt vermeyebilir. Sabah uykudan sonra yürürseniz plantar fasya aniden uzadığında iltihaplı bölgeye daha fazla yük gelir ağrı daha da kötüleşebilir. Ağrı genellikle yürüdükçe azalır. Ancak uzun süreli dinlenme veya yoğun yürüyüş sonrasında ağrının tekrarladığını hissedebilirsiniz. Bir aydan uzun süre şikayetiniz varsa bir ortopedi doktoruna başvurmak gerekir. Bu dikeni için esneme egzersizleri, silikon topukluklar, gerimiş tendonları dinlendirmek için kinezyo bantlama, doğru ayakkabı tedavileri gece atelleri yapılabilir.

ayak arkında yüksek ark ya da düşük ark durumunda destekleyici tabanlıklar, bazı durumlarda buraya kortizon enjeksiyonları yapılabilir. Bazı hastalara eswt tedavisi 3 gün arayla 5 seans önerilebilir.

Topuk dikeni ameliyatı

insanların yüzde 90ından fazlası ameliyatsız tedavilerle iyileşiyor. Konservatif tedavi sonrası 9-12 aylık bir süre boyunca şikayetler devam ederse ağrıyı hafifletmek ve hareket kabiliyeti yeniden sağlamak için ameliyat gerekebilir. Cerrahi teknikler şunları içerir: plantar fasya gevşetme, topuk dikenin alınması gerekebilir. topuk dikeni ameliyatı sonrası ayağın ne zaman basılacağı önemlidir. Ameliyat öncesi ayağın kaldırılması pansuman önemlidir. topuk dikeni ameliyatı sonrası yara problemleri sinir yapışıklıkları, kalıcı ağrı gibi komplikasyonlar olabilir. Topuk dikeni ameliyatına alternatif radyofrekans tedavisi iltihaplı bölgedeki sinirlerin bloke edilmesini buradan duyu alan iç yan sinirin blokasyonu ile ağrıdan kurtulmak mümkündür.

Topuk dikeni radyofrekans tedavisi

Topuk dikeni radyofrekans tedavisi ameliyatsız minimal invaziv bir tedavi yöntemidir. Radyofrekans iğne probu ile topuğun ağrıyan bölgesine ve topuğun iç kısmına girilerek buranın ağrısını alan sinirler kontrol edilerek pulse ve lesion radiofrekans işlemi yapılmaktadır. İşlem son derece kolay bir işlem olup genelde 5-10 dakika sürmektedir. İşlem sonrası hasta topuğuna basarak yürüyebilir. İşlem sonrası çoğu zaman ağrı hemen geçmektedir. Tek seans yeterli olup çok nadiren bir ay sonra işlem tekrarlanabilir.

Topuk dikeni lazer tedavisi iğnesiz ağrısız yapılan bir lazer işlemi olup işlem 5 dakika sürmektedir. Topuk dikenin durumuna göre lazer seansları değişmektedir. Lazer ışınları ağrıyı keserek hasarlı doku üzerindeki inflamasyonu azaltırlar. Biyostimulasyon işlemi ile dokunun iyileşmesini sağlarlar.