DIZ KİREÇLENMESİ HİDROJEL ENJEKSİYON TEDAVİSİ

Hidrojel enjeksiyon tedavisi Ankara Diz kireçlenmesi , artrozu ya da patolojik adıyla osteoartrit diz eklemini etkileyen en yaygın artrit nedenidir. Son yıllarda sedanter yaşamın artması ile, zorlayıcı tekrarlayıcı iş yaşamı genç hastalarda etkilemektedir. Diz kireçlenmesi sinsi bir şekilde başlayıp ilerleyici eklemi yıpratan bir hastalıktır. Diz kireçlenmesinde kilo verme, egzersiz ile ağrıları azaltma bile eklemi yıkıcı özelliklerin önüne geçilmektedir. Bunun yanında diğer enjeksiyon yöntemleri 9-12 ay gibi etkinlikleri olmaktadır. Diz içine yapılan enjeksiyonlar eklemi koruduğu ileri derecede aşınmaya giden süreci yavaşlattığı gösterilmiştir. Hidrojel vücut tarafından çözülemeyen poliakrilamid maddesinden oluşmaktadır. Diz eklemine enjeksiyon ile verilerek işlem genelde 5 dakika sürmektedir. Hidrojel tedavisi sonrası hastalar yürüyerek işlerine devam edebilmektedir.

Diz hidrojel enjeksiyonu
Hidrojel enjeksiyon Ankara

Diz kireçlenmesi nedir?

Osteoartrit genellikle diz eklemini etkileyen kronik bir durumdur. Kireçlenmenin odak noktası eklem kıkırdağı dır. Diz eklemindeki kıkırdak gelen yükleri absorbe ederek şok emici özelliği olmaktadır. Eklem yüzeyi sürtünmesiz bir yapı olup hasarlandığında daha pürüzlü hale gelir hareketle yüzeyler birbirine sürtünerek aşınma artar. Ekleme dökülen kıkırdak parçaları sinovya zarında iltihaplanmaya, sertliğe ve eklem ağrısına yol açar. Eklem ileri derecede yıprandığında kemik üzerinde kıkırdak kalmaz kemik yüzeyler birbirine sürtünmeye başlar. Dökülen parçalar dizin çevresindeki sinovyayı iltihaplanmasına neden olur. İltihap hücrelerin ortama salgıladığı yıkıcı ürünler eklemin daha çok bozulmasına neden olur. Sinovit olduğunda sinovya üzerindeki damarsal yapılar artar beraberinde sinirlerde artar ve diz eklemi daha ağrılı ve hassas hale gelir. Diz eklemine yapılan hidrojel sinovya zarına entegre olarak iltihap hücrelerin üzerini örter. İltihap hücrelerin eklemi yıkıcı ürünler salgılamasını önler. Hidrojel tedavisi eklemi içerisinde bir bariyer oluşturarak eklemde şok absorbsiyonu yapar.

Diz kireçlenmesi için tedavi seçenekleri nelerdir?

Diz kireçlenmesi için en etkili tedaviler arasında egzersiz ve kilo kaybı bulunur. Bunlar ağrıyı azaltmada etkili olsada sorunun çözümüne odaklı değildir. Bunun yanın ilaçlarda ağrının kesilmesini sağlar. ağrı kesicilerin devamlı kullanımı beraberinde birçok yan etki getirmektedir. Bunun yanında diz için kullanılan sıvı iğneleri diz eklemin 9 ay bir yıl ağrısız geçmesini sağlar. Diz sıvı iğneleri hyaluronik asitten görülen sınırlı faydalar daha kalıcı tedavilerin araştırılmasını sağlamıştır. Hidrojel sıvı diz protezi olarak bilinen eklemde uzun süreli kalıcı bir tedavi olarak geliştirilmiştir.

Diz kireçlenmesi hidrojel tedavisi

Hidrojel nedir?

Hidrojelin ana bileşeni poliakrilamid maddesidir. Ana omurgasını poliakrilamid maddesi olup suyu tutarak jel özelliğini devamlı korur. Vücut enzimleri tarafından bozulamayan bir yapı oluşturur. Hyaluronik asit vücut tarafından üretilen hyaluronidaz enzimi tarafından yıkılmaktadır. Hidrojel tedavisi 2009 yılından beri yarış atlarında güvenle kullanılmıştır. Son yıllarda insan dizlerinde onay aldıktan sonra başarılı olarak kullanılmıştır.

Hidrojel tedavisi diz ekleminde nasıl çalışır?

Sinovyum eklemleri saran bir zardır. Eklem zarı da denilmektedir. Sinovyal eklemleri yağlamak ve eklemi sağlıklı tutmak için eklem sıvısı üreten sinolojik hücreler içerir.

Hidrojel diz eklemine enjekte edildiğinde hidrojel sinovyal hücreler tarafından alınır ve dört hafta içinde yeni bir sinovyal ekleme entegre edilir. Hidrojel sinovya zarında iltihap hücrelerin üzerini örterek iltihaplanmayı azaltır ve böylece eklemdeki ağrıyı ve şişliği azaltığını düşünüyoruz. Acı genelde enjeksiyon azaldığı gibi 4-6 haftada tamamen azalmaktadır. Ayrıca eklemde yük absorbe eder. Hidrojel enjeksiyonu sonrası eklemdeki şişliğin önemli ölçüde azaldığını sağlar. Hidrojel tedavisi on yıldır kullanımda yapılan çalışmalar umut verici sonuçlar vermektedir. Hastalar diz eklemi tamamen bozulmadan yapıldığında daha iyi sonuçlar vermektedir. Ameliyat sınırına gelmiş, ameliyat olamayacak genç ya da yaşlı hastalarda ameliyat öncesi tercih edilecek bir tedavi yöntemidir. Yapılan çalışmalarda hidrojel tedavisi diğer ameliyatsız diz tedavilerine göre daha başarılı bulunmuştur. Hidrojel tedavisi diz kireçlenmesinde diz eklemine uygulandığında genellikle bir hafta içinde etkisini gösterir. Maksimum etkisini 4-6 haftada göstermektedir.

Ultrason rehberliğinde Hidrojel enjeksiyonu

Diz kireçlenmesinde hidrojel ekleme nasıl enjekte edilmektedir.

Hidrojel doğrudan diz boşluğuna enjekte edilir. Bu prosedür ultrason rehberliğinde yapıldığında yüzde 99 ekleme ulaşır. Manuel kılavuzsuz yapıldığında ekleme ulaşması başarısı yüzde 80 dir. Dolayısıyla rehber olmadan yapılan 5 enjeksiyondan biri ekleme girmez. İşlem prosedürü son derece kolay olup 3 dakika sürmektedir. İşlem sonrası hasta yürüyerek günlük yaşamına devam etmektedir.