DİZ KAPAĞI AĞRISI (PATELLAR KONDROMALAZİ)

Diz kapağı ağrısı

Diz kapağı ağrısı günümüzde yaygın görülmektedir. Diz ağrıların önemli bir neden diz kapağı problemleridir. Latince adı patelladır. Bayanlarda diz kapağı problemleri daha çok görülmektedir.

Ağrı dizin ön tarafında diz kapağı çevresinde olmaktadır. Ağrı merdiven çıkarken, dizi bükerken artar. Spor gibi dizi zorlayıcı aktiviteler ağrının artmasına neden olur

Diz kapağı ağrısı

Uzun süre oturarak çalışanlarda diz kapağı üzerineyüklenerek çalışanlarda ağrı olur.

Bazı hastalar uzun süre oturduklarında kalkınca hemen adım atamazlar bir kaç adımdan sonra dizleri rahatlar.

Sabah uyandıklarında dizlerinde bir miktar sertlik olabilir.

Bayanlarda bacağın arkasındaki kaslar gergin olabilir. Bu da diz kapağına gelen yükleri artırabilir.

Koşucularda diz kapağı ve etrafımdaki bağlarda zorlanma ve ağrı olabilir. Buna koşucucu dizi denir.

Diz kapağı ağrılarının diğer bir adı patellofemoral ağrı sendromudur.

Diz kapağı ağrı sebeplerinden en önemlisi patellar kondromalazi bayanlarda daha çok görülür. Diğer neden diz kapağı içinde yol aldığı oluğun yarı dışında ya da tamamen dışında olmasıdır. Yani diz kapağı çıkığı olmasıdır. Yarı çıkık ve tam çıkıklarda yüzeyler anormal sürtünür bu bölgelerde aşınma olur tedavi edilmediğinde bu aşınma artar bütün dizin sağlığını bozar.

Diğer ağrı nedenleri patellar tendinitisdir. Spor yapanlarda daha çok görülür.

Tekrar patellar kondromalaziye dönelim Patellanın altındaki kıkırdak yumuşak halle gelir ödemlenerek şişer hareketlerde ağrı olur. Yumuşayan yüzey şiştiği için catlaklar oluşur. Kıkırdakta aşınma oluşur.

Diz kapağı tedavisi nedenine göre yapılır. :Doğru tanı ve tedavi için ortopedi doktoruna başvurun. Yanlış ve oyalayıcı tedaviler problemin artmasına neden olur. Eklemdeki hasar artıkça tedavi daha zor hale gelecektir.